Et beroligende gløtt på smartklokka

- Når er vi framme? Spørsmålet kommer fra en litt stressa passasjer på Flytoget. Togverten gløtter diskret på smartklokka si og svarer rolig. - Feilen ved Asker stasjon er nå rettet og beregnet ankomst Gardermoen er klokken 10:43.

Flytoget apple watch

Pressemelding:

Ved ankomst Gardemoen er brukertesten gjennomført og Flytoget sier seg svært fornøyd med kompetansen de har tilegnet seg i innovasjonsprosjektet de har kjørt med Kantega. 

- Nå vet vi hvordan smartklokker kan gi oss effektivitet og kundetilfredshet, sier Bjørn Hole, leder for Flytogets Innovasjonslab. I Flytogets egen innovasjonslab har de to samarbeidspartnerne eksperimentert med mulighetene smartklokkene gir. De har funnet ut hva som blir for vanskelig for brukerne og hvordan det er smart å tenke, designe og utvikle tjenester i et smartklokke-konsept for å gi brukerne et fornøyd smil om munnen.

Innovasjonsprosjektets mottoet har vært: ”Bare et gløtt unna!” og representanter fra Flytogets togverter har som målgruppe testet AppleWatch-applikasjonen i praksis. - Genialt med driftsmeldinger bare et gløtt unna, sier Jeanett Christin Malvik, vert på Flytoget.

- Prosjektet tok utgangspunkt i Flytogets behov for punktlighet, og å kunne gi informasjon til kundene på en effektiv måte. Vi så på hvilke arbeidsoperasjoner som blir gjort hyppig og muligheter for å støtte disse, sier Pål Einar Tho Bråthen, UX-spesialist i Kantega.

Fremtiden

- Vi ser at smartklokker gir muligheter for å støtte kjerneprosessene våre på en enkel og elegant måte, sier Bjørn Hole, og forteller at de har lært mye i innovasjonsprosjektet og ser at vår nyoppstartede Innovasjonslab allerede gir verdi.

Smartklokker er et spennende supplement til eksisterende kanaler. Apper på en smartklokke muliggjør raske, effektive og diskre interaksjoner rett fra håndleddet, avslutter Pål Einar Tho Bråthen.