Ansatteide Kantega dobler resultatet

For Kantega ble 2016 alt annet enn annus horribilis! For første gang passerte vi 150 millioner i omsetning.

Kantega dobler resultatet og pila peker oppover
Godt resultat gir god stemning
Fokus på å skape verdi gir gode resultater for kundene og Kantega.

Store, langsiktige prosjekter, svært fornøyde kunder og ikke minst inspirerte ansatte gjorde at omsetningen i 2016 nådde 150 millioner, en økning på 31,8 % fra 2015. Resultatet ble 18,9 millioner, en dobling fra året før.

Medeier fra første dag

- Ansatteierskapet er hjertemuskelen i Kantega, sier administrerende direktør Marit Collin. Ansatteierskapet pumper energi, lidenskap og overskudd ut i organisasjonen. Det å eie sin egen arbeidsplass gjør noe med oss. Det gir et eget engasjement og et genuint ønske om å lykkes og skape verdi for kundene.

- Vi jobber kontinuerlig med å forbedre eiermodellen vår, fordi vi ønsker at den skal være så god som mulig. Nytt av 2016 er derfor at alle nyansatte får 1000 aksjer i velkomstgave, dermed er de medeiere fra første dag. Vi merker at dette har hatt positive ringvirkninger og det har styrket Kantegakulturen og arbeidsmiljøet vårt ytterligere.

Å bevisst bygge en kultur med fokus på verdiskaping for kundene, gir resultater.   Marit Collin, administrerende direktør i Kantega

Kultur for verdiskaping

- Det inspirerer oss veldig at kundene syns det er morsomt å samarbeide med oss. De liker det vi leverer, de kjøper flere tjenester av oss, og de anbefaler oss også til andre, sier Collin. Å bevisst bygge en kultur med fokus på verdiskaping for kundene, gir resultater.

Kundene er blitt mer bevisst på verdien og konkurransefortrinnet som god brukeropplevelse/UX gir, og en stadig økende andel av Kantegas oppdrag befinner seg i dette segmentet. Det gjør at vi kommer inn i prosjektene tidligere enn før, gjerne før prosjektet manifesterer seg, og vi får prege helheten og det innovative i løsningene i enda større grad.

Kunder vi er så heldige å få jobbe mye med er blant annet SpareBank 1, Fiskeridirektoratet og Statens Vegvesen.

2017

I løpet av 2016 har Kantega vokst fra 100 til 115 ansatte, en økning på 15%. - Oppdragsmengden vår er stor også framover. Det gjør at vi er på utkikk etter flere nye gode kolleger, sier Collin.

2017 er i gang! Vi gleder oss til å utforske nye mulighetsområder med kundene våre. I bagasjen har vi oppdatert kunnskap om leveranseprosesser med fokus på verdiskapning, og teknologier innenfor nye områder som blant annet blockchain, maskinlæring og mobil betaling.

Ta kontakt med oss hvis vi kan være til hjelp! 

----------

Dagens Næringsliv fattet også interesse for ansatteiermodellen og resultatet vårt, og mandag 20/3 sto følgende artikkel på trykk.

DN skriver om Kantegas eierskapsmodell og resultat
1000 aksjer i gave skaper overskrift
Helen og Aud Jorun: Spente eiere og nysgjerrige på hva DN har skrevet om oss.