mCASH løsning for betaling med mobil

SpareBank1 mCASH

Full fart med mCASH

Stor markedskampanje på trappene, for liten kapasitet og en tidsfrist som nærmet seg. Det var situasjonen for mCASH da Kantega ble kontaktet på nyåret 2016.

Utfordringen

SpareBank 1 lanserte i mars 2016 en markedskampanje for mCASH. I forbindelse med kampanjen var det behov for en grafisk og teknisk gjennomgang og oppgradering av selvbetjeningsløsningene. I "fintech-verdenen" går alt ekstremt fort, og det eksisterende teamet hadde ikke kapasitet til å håndtere dette på den korte tiden som gjensto til kampanjen startet.

Hvordan jobbet vi 

På 2 dagers varsel stilte Kantega med et team på 4 personer med kompetanse på front-end, webutvikling, UX (brukeropplevelse) og design. Teamet arbeidet tett sammen med det eksisterende mCASH teamet fra første stund. Dette meget effektive og løsningsorienterte samarbeidet var en avgjørende faktor for at løsningen kom på lufta i tide, og at resultatet ble så utrolig bra.

Løsningen

I løpet av de få ukene som var til rådighet ble websidene på mcash.no, innrulleringsprosessen og selvbetjeningsløsningene tilpasset og gitt nytt grafisk design.

Resultatet 

Løsningen gikk i produksjon innen fristen og tv-reklamen kunne trygt gå på lufta. 
Appen ligger høyt på lista over nedlastede apper våren 2016.

Kos deg med en av kampanjefilmene.